دسته‌بندی نشده

گران ترین قهوه های دنیا



قهوه‌های مرغوب زیادی در جهان وجود دارد و قیمت‌ها همیشه‌ منعکس کننده کیفیت نیستند، زیرا قیمت‌ها نیز تا حد زیادی تحت قوانین عرضه و تقاضا هستند؛ همچنین قهوه نتنها یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است، بلکه کالایی است که در بالستریت تجارت می‌شود. در حینی که تاجران حرفه‌ای دانه‌های عربیکا یا روبوستا را خرید و فروش می‌کنند، مصرف کنندگان می‌توانند صد‌ها نوع قهوه را انتخاب کنند، که بعضی از گران ترین قهوه ‌های دنیا با روش جذابی به دست می‌آیند.

Picsart 24 09 13 23 06 46 562
1.    قهوه Fazenda Santa Ines
همه‌ی ما برزیل را به عنوان یک از تامین کننده‌های قهوه با کیفیت بالا می‌شناسیم و این قهوه یکی از بهترین‌ها است که مصرف گسترده آن در سراسر جهان نشانه محبوبیت این قهوه می‌باشد.
این قهوه خاص در منطقه کوهستانی برزیل رشد کرده و از آب چشمه معدنی طبیعی تغذیه می‌کند. قیمت هر پوند از این قهوه حدود 50 دلار است که با کارامل شیرین و نرمش شناخته می‌شود.

2.   قهوه Ospina Premier Grand Cru3
این قهوه از بو دادن لوبیا‌های کمیاب اقاقیا تولید و در ارتفاعات و خاکستر آتشفشانی رشد می‌کند. قیمت هر کیسه 5 پوندی از این قهوه بین 120 تا 900 دلار می‌باشد. این قهوه طعمی گرم و کاراملی با یک پایان تمیز و صاف دارد.

3.    قهوه عاج سیاه
این قهوه تهیه شده از دانه‌های عربیکا که توسط شرکت عاج سیاه کشت و بوداده است، تهیه می‌شود. این نوع قهوه از طریق فرآیند حضم تخمیر می‌شود؛ به این صورت که فیل‌ها از گیلاس‌های تازه عربیکا تغذیه و حضمشان می‌کنند و سپس برای پردازش و بو دادن دفع می‌کنند. اسید معده فیل‌ها طعمی غنی و قوی به این قهوه می‌دهد. هر پوند از این قهوه بیش از 500 دلار است.

4. قهوه Finca El Injerto
دانه‌های  Finca El Injerto با جداسازی از برداشت کل گیلاس‌های تازه فقط کوچکترین و یکنواخت‌ترین به نام قهوه گلابی فرآوری می‌شود. خانواده‌ای که این دانه ها را کشت می کنند تمرکز زیادی روی شیوه‌های کشاورزی پایدار ومحافظت از تنوع زیستی در تولید این قهوه دارند. قیمت هر پوند این قهوه 40 دلار است و در منطقه گوآتمالا درست می‌شود.
مکان کشت این قهوه هاوایی است. قیمت هر پوند از این قهوه چیزی بین 30 تا 60 دلار می‌باشد. مزه این قهوه به طور کلی شیرین و میوه‌ای محسوب می‌شود؛ اماطعمی منحصر به فرد دارد و توصیف آن سخت است. تنها قهوه‌ای است که در کنای هاوایی رشد می‌کند و جزء گرونترین قهوه‌ها محسوب می‌شود، به همین دلیل بسیاری از خرده فروش‌ها مخلوط این قهوه را می‌فروشند که درصد کمی از این قهوه را شامل می‌شود.

5.    قهوه Hacienda Ei Roble
قهوه Hacienda Ei Robleسایه دار به ازای هر پوند قیمتی بیش از 100 دلار دارد و مقدار کمی از آن سالانه تولید می‌شود. صاحبان اصلی درختان قهوه که دانه‌های بوداده شده این قهوه را تولید می‌کند زمانی‌که این گونه قهوه را خریداری کرد معتقد بود که یک نوع خاص از قهوه گیشا با ارزش گسترده است؛ اما بعد‌ها متوجه شد آنها از گونه
متفاوت و ناشناخته هستند.

6.    قهوه Kopi Luwak
قهوهKopi Luwak به دلیل فرآوری خاصی که دارد شهرت پیدا کرده. گربه سانانی که به عنوان تودی شناخته می‌شوند یا ماهی خرمایی آسیایی، موجودی است که تازه ترین و شیرین ترین گیلاس‌های قهوه را می‌خورند. گیلاس سپس از طریق فرآیند‌های حضم حیوان تخمیر می‌شود و از مدفوع حیوان دفع می‌شود. این دانه‌ها پس از برشته شدن طعم بی‌نظیری دارند. این قهوه در کشور اندونزی تولید شده و گونه وحشی آن تا پوندی 600 دلار قیمت دارد.

7.    قهوه Saint Helena
قهوه Saint Helenaمورد علاقه شخص ناپلئون بود که در پایان زندگی‌اش ، هنگام تبعید کشف کرد. قیمت بالای این قهوه بخاطر رشد آن در وسط اقیانوس اطلس جنوی است که تقریباً 1200 مایل فاصله تا نزدیکترین ساحل آفریقا وجود دارد؛ به همین خاطر صادرات آن به نقاط دیگر جهان هزینه بالایی دارد. طعم این قهوه با مرکبات و کارامل توصیف شده و هر پوند از این قهوه حدود 80 دلار می‌باشد.
Picsart 24 09 13 23 09 56 659
8.    قهوه Kona هاوایی
قهوهKona هاوایی آسون‌ترین دسترسی را دارد و بسیاری از روستایی‌های بزرگ این قهوه را از جولای تا سپتامبر تولید می‌کنند. این قهوه با قیمت بین 50 تا 150 دلار در دامنه‌های پارامانا با ارتفاع بیش از 50 هزار فوت از سطح دریا رشد می‌کند. شرایط رشد خاص باعث تولید این قهوه با کیفیت می‌شود.


9.    قهوه Hacienda La Esmeralda
قهوه Hacienda La Esmeraldaدر سایه درختان گواوا کشت می‌شود، بیش از 100 دلار هر پوند از این نوع قهوه قیمت دارد. این گیاه در دامنه‌های کوه بارو در غرب پاناما رشد می‌کند؛ به دلیل طعم و عطر خوبش شناخته شده‌است.

10.    بلو مانتین جامائیکا
بلو مانتین جامائیکا یکی از لوکس ترین قهوه‌های ژاپن است که قیمت هر پوند این قهوه 40 تا 70 دلار است. این قهوه در ارتفاعات 5 هزار فوت در یک منطقه پر باران رشد می‌کند. وجود ترکیبی از این منبع آب فراوان و شرایط ایده‌آل رشد یک قهوه با طعم بسیار ملایم تولید می‌کند، به همین دلیل بسیاری، این قهوه را بدون داشتن طعم مشخصی توصیف می‌کنند و از آن به عنوان قهوه روزانه استفاده می‌کنند.

11.    دانه ‌های قهوه جنگلی کاج آبی هائیتی
تولید قهوه هائیتی هنوز از سونامی ویرانگری رنج می برد که در سال 2010 جزیره فقیر را تکان و زیر ساخت‌ها را ویران کرد؛ اما به لطف ارتفاعات بالاتری که قهوه در آنها رشد می کنند تولید قهوه ادامه یافت. این دانه قهوه به دلیل داشتن شیرینی متعادل و طعم غنی شناخته شده‌اند. هر پوند از این قهوه بین 20 تا 25 دلار می‌باشد.

12.    دانه‌ های قهوه پورتوریکو
قهوه پورتوریکو در منطقه کوه‌های جنوب غربی پورتوریکو کشت می‌شود. به دلیل طعم بسایر ملایمی که دارد شناخته شده‌است. هر پوند از این قهوه به قیمتی بیش از 20 دلار می‌باشد.

13.    دانه های قهوه السالوادور لوس پلنز
در citala که در منطقه los planes قرار دارد، قهوه السالوادور کشت می‌شود که هر پوند این قهوه بیش از 40 دلار قیمت دارد.

14. قهوه Swiss Water Decaf Kona
قهوه Swiss Water Decaf Konaبا استفاده از قهوه کوآ تولید شده و طعم و عطر قهوه را دارد؛ اما کافئین ندارد. برای جذب کافئين از این دانه‌ها، از ذغال فعال استفاده شده‌است. به همین سبب قهوه طعم بدون کافئین دارد.
گیاه این قهوه در آتشفشان هاوایی رشد می‌کند و هر پوند از این قهوه 55 دلار است.

15.    کارمن پاسیو / لوکاس پینچائو
دو قهوه کارمن پاسیو / لوکاس پینچائو طعم و عطر قابل مقایسه‌ای دارند. هر دوی این قهوه‌ها طعم‌های شیرین دارند که در نهایت به طعم‌های کاراملی نزدیکتر می شوند و هر چه دمای قهوه به دمای اتاق می‌رسد، این طمع مشخص تر می‌شود.
Picsart 24 09 13 23 03 24 703
از طعم خاص تا قیمت بالا
کشاورزان در سراسر جهان به طور مداوم در حال توسعه گونه‌های جدید قهوه، هیبریدها و نژاد متقابل هستند تا بهترین استفاده را از شرایط خاکی محل خود ببرند. یک روند جدید برای کشاورزان این است که گیلاس قهوه را نگداشته و آن را برای فروش به همراه دانه‌های قهوه خشک کرده و محصولی به نام کاسکرا تولید می‌کنند که به افزایش فروش کمک کرده و منجر به کاهش قیمت قهوه می‌گردد. اگر شما نیز دوستدار قهوه هستید برای خرید قهوه‌های خوش عطر و طعم به سایت علی کافه سری بزنید.

سوالات متداول

شباهت  قهوه عاج سیاه با قهوه کوپی لوواک در چیست؟
هر دوی این قهوه‌ها‌( عاج سیاه و کوپی لوواک) از فرآیند حضم و مدفوع حیواناتی همچون فیل و گربه سانان بدست می‌آیند.

 کدام از قهوه‌ها در صدر گرانترین آنها قرار دارد؟
قهوه Ospina Premier Grand Cru3 و قهوه Kopi Luwak  و قهوه عاج سیاه به ترتیب در سه جایگاه اول جدول قرار دارند.

تفاوت قهوه بلو مانتین جامائیکا با  قهوه Ospina Premier Grand Cru3 درچیست؟
قهوه بلومانتین‌جامائیکا در‌ارتفاعات پرباران رشد می‌کند؛ اما قهوه Ospina Premier Grand Cru3 درارتفاعات و خاکستر آتشفشان رشد می‌کند.



 




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *